Eneco databeleid

Steeds meer mensen en bedrijven kiezen voor slimmer en duurzamer. Om de volgende stap in de energietransitie te zetten, gebruiken we data. Welke persoonsgegevens we gebruiken? Daar zijn we transparant over. Hoe we data opslaan, verwerken en toepassen, blijven we continu met elkaar evalueren. We zijn altijd kritisch over wat zowel mens als maatschappij van ons verwacht en we willen onze goede reputatie behouden. We houden ons altijd aan de wet en vragen toestemming wanneer dat nodig is. Ook is het op ieder moment mogelijk om bezwaar te maken tegen het gebruik van data voor deze doeleinden. Zo kunnen we innoveren, terwijl onze gezamenlijke normen en waarden hoog in het vaandel blijven staan.

Maatschappij

De maatschappij verwacht van ons dat wij optreden als een commercieel en duurzaam bedrijf, zowel bij het aantrekken van onze klanten als het verkopen van producten binnen ons portfolio. Om aan deze verwachtingen te voldoen, verzamelen we data van onze websites, uit contracten, interacties met de klant, openbare bronnen (zoals CBS en Kadaster) en van derde partijen. Dankzij deze data is onze communicatie altijd aan te passen naar de individuele situatie van klanten.

Klanten van Eneco

Klanten van Eneco verwachten dat wij ze producten aanbieden, duurzaam advies en bespaartips geven. Deze verwachtingen willen we waarmaken. Daarom creëren we modellen, profielen en inzichten op basis van klantdata, data van apparaten zoals Toon, publieke databases en data van derden. Combinaties van alle databronnen maken het mogelijk dat we relevanter kunnen zijn. Zo krijgt de juiste klant het juiste product op het juiste moment te zien.