Zo gebruik je de Eneco App
Even snel het energieverbruik van je bedrijf bekijken? Of het termijnbedrag aanpassen? Dat kan met de Eneco App. Zo heb je al je energiezaken altijd op zak.Wat is de Eneco App?
Met de Eneco App regel je bijna alle energiezaken van je bedrijf. Je kunt met de app alles wat je met Mijn Eneco ook kan, en meer. Zo kun je mobiel meterstanden doorgeven en je gegevens wijzigen. En heeft je bedrijfspand een slimme meter? Dan kun je ook de tussenstand van je energieverbruik checken.Hoe werkt de Eneco app?
Download de app in de App Store of Google Play.
Log daarna in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dat zijn dezelfde gegevens als bij jouw Mijn Eneco. Heb je nog geen Mijn Eneco-account? Maak dat dan eerst aan. Nu kun je alle functies van de app gebruiken. De populairste zijn het checken van je nota’s en je verbruik.
- Nota’s
In de app staan alle nota’s overzichtelijk bij elkaar. Je ziet ook welke al betaald zijn. Via iDeal kun je ook direct rekeningen betalen.
- Verbruik
Heb je een slimme meter? Als je in de app op de oranje-rodebol klikt, zie je precies hoeveel energie je bedrijfspand verbruikt. Bekijk het verbruik per maand, per dag of zelfs per uur. Je ziet het verbruik in kWh of m³ en in euro’s.
- Tussenstand
De functie Tussenstand voorspelt of je moet bijbetalen of juist geld terugkrijgt bij je jaarnota. Je kunt ook meteen het termijnbedrag aanpassen om bijbetalen te voorkomen.
- Ook zonder slimme meter
Zonder slimme meter heb je geen actueel inzicht in je verbruik. Maar je kunt wel zelf iedere week of maand je meterstanden invullen in de app. Zo krijg je toch meer inzicht in je energieverbruik.
Problemen met de Eneco app
Gaat er iets mis in de Eneco app? Meestal kan je het snel zelf oplossen.
- Als je je e-mailadres of wachtwoord kwijt bent, klik je in het inlogscherm van Mijn Eneco op ‘Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten’.
- Vóór je je e-mailadres en wachtwoord kan wijzigen, checken we of jij het bent. Vul je postcode en huisnummer in.
- Vul je klantnummer in. Je vindt je klantnummer in e-mails van Eneco, in de transactieomschrijving op je bankafschrift en bovenaan je jaarnota.
- In de volgende schermen kan je je e-mailadres en wachtwoord wijzigen waarmee je voortaan wil inloggen in Mijn Eneco en de Eneco app.
- We sturen een inlogcode naar je e-mailadres. De code is eenmalig te gebruiken en tot 15 minuten geldig. Heb je deze niet ontvangen? Controleer je spamfilter.
- Inloggen vanuit het buitenland is helaas nu (nog) niet mogelijk.
- Heb je 3 keer geprobeerd in te loggen met verkeerde inloggegevens? Geen paniek. Je account is alleen tijdelijk onbereikbaar. Log over 15 minuten opnieuw in met het juiste wachtwoord en je kan weer in de Eneco app.
- Je hebt tot een jaar na het aflopen van je contract bij Eneco nog toegang tot de Eneco app om bijvoorbeeld je oude meterstanden op te vragen. Daarna kan je niet meer inloggen of een account aanmaken. Neem contact op met de als je informatie uit de Eneco app nodig hebt.
- Als je langer dan een jaar niet hebt ingelogd, verwijderen we je account. Om toch weer bij je gegevens te kunnen, maak je een nieuw account aan.
- Inloggen vanuit het buitenland is helaas nu (nog) niet mogelijk.
Lukt het je niet om een probleem met de Eneco app zelf op te lossen? Ga dan in je app naar Meer > App-ondersteuning en e-mail het app-team of vraag het aan onze .