Contract en voorwaarden

Contract afgesloten? Dan mailen we een bevestiging. In de bijlage van deze bevestiging vind je het contract en onze algemene voorwaarden. Op deze pagina lees je meer over wat er in die voorwaarden staat.

 

Dit staat er in je contract

In je contract vind je heel wat informatie. We hebben hieronder op een rijtje gezet wat er in staat.



Je producten en diensten


Om te beginnen staat in je contract precies welke producten van Eneco je hebt. Dat kan energie zijn, zoals HollandseWind en gas, of een product, zoals een Toon-abonnement. Er staat ook voor hoe lang je deze producten hebt.



Je ingeschatte jaarkosten


We schatten je jaarkosten op basis van het historisch verbruik van je huis. We hebben per product een overzicht gemaakt van de kosten. Alle kosten tellen we bij elkaar op en delen we door twaalf: zo berekenen we je maandelijkse termijnbedrag. Vrijwel iedereen heeft recht op aftrek van de energiebelasting. Heb je stroom van Eneco? Dan hebben we die al voor je verrekend.



Actievoorwaarden


Heb je gebruikgemaakt van een actie toen je je contract afsloot? Dan vind je in je contract ook de actievoorwaarden. Daarin staat bijvoorbeeld hoe lang de actie loopt en wat je kunt verwachten.



Contractvoorwaarden


In de contractvoorwaarden staat bijvoorbeeld hoe je Eneco betaalt. Heb je gekozen voor een contract met dubbeltarief? Dan vind je hier op welke dagen en tijden we precies het daltarief rekenen.



Voorwaardenoverzicht


Hier vind je bijvoorbeeld informatie over betalingsachterstanden en wanneer je een opzegboete moet betalen.

Dit staat er in de algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden maken naast de leveringsovereenkomst deel uit van je contract. Hierin vind je de rechten en plichten van jou én Eneco. Ze gaan bijvoorbeeld over:



  • wat je van Eneco kunt verwachten;

  • de manier waarop we je verbruik in rekening brengen;

  • hoe termijn- en jaarnota’s werken;

  • wat er gebeurt met je contract als je verhuist;

  • hoe het werkt als je zelf energie opwekt;

  • wat je kunt doen bij een meningsverschil tussen jou en Eneco.

De Consumentenbond en EnergieNED hebben samen een overeenkomst opgesteld. Onze algemene voorwaarden over gas en stroom zijn daarop gebaseerd. Verandert er iets aan die landelijke overeenkomst? Dan zijn alle Nederlandse energieleveranciers verplicht hun voorwaarden ook te wijzigen. Eneco kan dus niet zelf zomaar de voorwaarden aanpassen.

Wijzigingen worden tenminste 10 dagen voor ze ingaan, bekendgemaakt op onze website. Als klant heb je dan het recht om je contract op te zeggen. De wettelijke termijn hiervoor is 30 dagen. Je zegt dan je contract op tegen de geldende contractvoorwaarden.

Contract en voorwaarden kwijt?

Als je je contract afsluit, mailen we je een bevestiging. In de bijlage staat je contract en de algemene voorwaarden. Hebben we geen e-mailadres van je? Dan sturen we het via de post. Als je het contract en de voorwaarden niet kunt vinden, neem dan contact op met onze .

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Onze Klantenservice helpt je graag verder.Naar de Klantenservice