Storing A op Toon®
Zie je op je Toon-scherm een storingsmelding die begint met een A? Dat betekent dat er geen verbinding is tussen de ketelmodule en Toon. Gevolg: je verwarming blijft koud. Gelukkig kan je het vaak prima zelf oplossen. Op deze pagina lees je hoe.Welke code zie je op het scherm?
Kies je code uit de lijst en bekijk hoe je de storing oplost.Storing A01: zo los je 'm op
De storingscode AO1 houdt in dat er geen verbinding is tussen de ketelmodule en Toon. Gevolg: je verwarming blijft koud. Gelukkig kan je het vaak prima zelf oplossen.
Liever de uitleg met plaatjes erbij? In de online Toon handleiding zie je stap voor stap hoe je de storing A01 oplost. Of lees hieronder wat je kan doen.
Herstart de ketelmodule. Die is wit en hangt naast je cv-ketel. Haal de stekker van de ketelmodule even uit het stopcontact. Wacht 30 seconden en stop hem weer terug.
Heeft dit niet gewerkt? Controleer dan of het display van Toon goed vastzit op de bevestigingsplaat aan de muur. Dat kan ook een reden zijn dat Toon aangeeft dat hij geen verbinding heeft met de ketelmodule. Als je de onderkant van Toon voorzichtig lostrekt van de muur, merk je dat je Toon van de muur af kunt halen. Houd het display minimaal 30 seconden van de muur. Hiermee reset je het display, wat mogelijk al voldoende is om de storing te verhelpen.
Storing A02: zo los je 'm op
Deze storing A02 geeft aan dat de ketelmodule naast je cv-ketel geen verbinding maakt met je ketel zelf. Dan komt het stooksignaal dus ook niet bij de cv-ketel. Daardoor blijft je verwarming koud.In de online Toon handleiding zie je stap voor stap hoe je de storing A02 oplost. Of lees hieronder wat je kan doen.
Herstart de ketelmodule: die hangt naast je cv-ketel en is wit. Haal de stekker van de ketelmodule uit het stopcontact. Wacht 30 seconden en stop hem weer terug.
Heeft dit niet gewerkt? Reset dan je cv-ketel. Ook dat kan al voldoende zijn om de storing op te lossen. Meestal zit er een reset-knop op het bedieningspaneel van je ketel. Anders kun je ook de stekker van je cv-ketel uit het stopcontact halen en er na 30 seconden weer in stoppen.
Geeft Toon nog steeds aan dat er een storing is? Dan kan het nog aan de draadjes van de ketelmodule liggen. Die kunnen losgeschoten zijn. Draai voorzichtig de schroefjes onderaan de module wat losser, stop het ontblote deel van de draden goed tussen de schroefjes en draai die weer vast. Niet te strak, anders breekt de bedrading af. Als het goed is, heb je nu geen storing meer en werkt je cv weer zoals het hoort!
Storing A03: zo los je 'm op
Storing A03 geeft aan dat de verbinding tussen de ketelmodule en de WarmteWinner is verbroken. Vaak blijkt dit een verkeerde melding te zijn. Soms krijgen mensen deze melding terwijl ze helemaal geen WarmteWinner in huis hebben.
In de online Toon handleiding zie je stap voor stap hoe je de storing A03 oplost. Of lees hieronder wat je kan doen.
Krijg jij ook onterecht een melding over een WarmteWinner, terwijl je die helemaal niet hebt? Probeer dan eerst de ketelmodule te resetten door de stekker van dat apparaatje 30 seconden uit het stopcontact te halen en weer terug te stoppen. Als dat niet werkt: klik op Menu > Verwarming > 🔁 achter Aansturing cv ketel en wacht 2 minuten.
Niet gelukt? Dan moeten onze experts het probleem op afstand voor je oplossen. Zorg dat de externe toegang op jouw Toon aan staat. Dit gaat via Menu > Toon Support > Externe toegang Klantenservice > knop op Aan.
Meld vervolgens je A03 storing bij ons Toon-team via 088 - 895 5959 (tussen 08.00 - 18.00). Wij geven je dan een seintje als hij opgelost is.
Daarna zie je geen storing meer in het Toon-beeldscherm en werkt je cv weer prima.
Storing A03 mét WarmteWinner
Soms heeft de A03-storing op Toon wél echt met je WarmteWinner te maken. Dan ga je zo te werk:
Haal de stekker van Toon uit het stopcontact. Haal ook de stekker van je WarmteWinner eruit. Wacht 30 seconden en plaats dan eerst alléén de stekker van Toon terug. Geef Toon 5 minuten de tijd om helemaal op te starten. Steek dan ook de stekker van de WarmteWinner weer in het stopcontact.
Zie je de melding nog steeds? Druk op Toon linksboven op Menu > Instellingen > Software > Restart. Dit zorgt voor een herstart van Toon en de melding zou hierna verdwenen moeten zijn.
Probleem niet opgelost? Bel ons WarmteWinner-team via 088 - 895 5955 (tussen 08.00 - 16.00). Dan moeten we waarschijnlijk een monteur sturen.