Termijnbedrag na verhuizing
In je contractbevestiging staat je termijnbedrag. Dat is het bedrag dat je elke maand betaalt voor je energie. In Mijn Eneco pas je je termijnbedrag makkelijk aan.We gebruiken het historische verbruik van de woning
Ga je verhuizen en mogen wij met je meeverhuizen? Dan gebruiken we voor het berekenen van je termijnbedrag het zogenaamde historische verbruik van de woning van het afgelopen jaar. We weten namelijk nooit precies hoeveel je gaat verbruiken in een jaar.We houden daarbij geen rekening met situaties als leegstand of gezinsuitbreiding. En we kunnen ook geen rekening houden met grote energieverbruikers. Zoals airconditioning of een sauna. Dit kan ervoor zorgen dat het historische verbruik niet past bij jouw huidige verbruik. Je kan het termijnbedrag altijd zelf aanpassen in Mijn Eneco of de Eneco app.
Situaties waarin je termijnbedrag hoger kan zijn dan verwacht
Je eerste termijnnota
We maken je eerste termijnnota drie dagen nadat we gestart zijn met leveren. We sturen je meterstanden ook door naar je oude leverancier. Het kan zijn dat je nog een termijnnota ontvangt van je oude leverancier. Deze wordt dan verrekend op de eindnota van je oude leverancier. Deze krijg je binnen zes weken na je overstap. Je betaalt dus niet dubbel. Wij zorgen ervoor dat de leveringsperiodes naadloos op elkaar aansluiten en dat je geen moment zonder energie komt te zitten.Je betaalt nooit te veel
Aan het eind van het jaar betaal je uiteindelijk wat je hebt verbruikt. Was je termijnbedrag te hoog, dan krijg je geld terug. Was het juist te laag, dan moet je bijbetalen. We berekenen je verwachte verbruik elk jaar opnieuw. Dan passen we ook je termijnbedrag aan.