Meterproblemen in uw bedrijfspand

Heeft u problemen met een meter in uw bedrijfspand? Hier vindt u de meest voorkomende problemen en oplossingen op een rijtje.
Stap 3: gasmeteropstelling

Wie is uw netbeheerder?

Weten wie uw netbeheerder is? U checkt het op mijnaansluiting.nl

De meter staat stil

Gaat het om uw stroom- en/of gasmeter, dan is er waarschijnlijk sprake van een technische storing. Meld deze bij de netbeheerder, die neemt de storing binnen 10 werkdagen in behandeling.
 
Warmte valt onder het regionale warmtebedrijf en niet onder de netbeheerder. Staat uw warmtemeter stil, bel dan gratis en 24 uur per dag met het Warmte- en Koudebedrijf: 0800 – 0072.

De meterstanden van de slimme meter zijn niet zichtbaar

Misschien moet u op een knop drukken om de meterstanden te zien. U kunt dit checken in de handleiding.
 
Heeft u de afgelopen dagen meerdere keren de standen afgelezen op uw Landis & Gyr meter en lukt dat nu niet meer? Dan is de beveiliging om de batterij te sparen geactiveerd. Bij meters van dit merk is het verstandig om maximaal 1 keer per dag de standen af te lezen.
 
Heeft u beide opties geprobeerd en werkt het nog niet? Neem dan contact op met het Nationaal Storingsnummer via 0800 – 9009. Zij sturen een monteur langs om het probleem op te lossen.


De slimme meter geeft een foutmelding


Uw slimme meter stuurt de foutmelding automatisch door naar de netbeheerder. Die lost het probleem op afstand op. U hoeft zelf niets te doen. Als het niet lukt om het probleem op afstand op te lossen, dan neemt de netbeheerder contact met u op voor een afspraak.

De meter schakelt niet tussen dal-/normaaltarief

Dit probleem kan veroorzaakt worden door een stroomstoring en ligt bij de netbeheerder. Die zorgt dat de storing zo snel mogelijk verholpen wordt. Heeft u een slimme meter die niet schakelt tussen dal- en normaaltarief, neem dan contact op met de netbeheerder.

De meter maakt geluid

Neem contact op met uw netbeheerder, die kan deze storing verhelpen. Geeft de meter heel veel overlast, bel dan met het Nationaal Storingsnummer via 0800 – 9009.

De meter is beschadigd
Als uw meter beschadigd is, neem dan contact op met de netbeheerder. Die kan het voor u oplossen.
 
De verzegeling is verbroken
Is de verzegeling van je meter verbroken of beschadigd, neem dan meteen contact op met het Nationaal Storingsnummer via 0800 – 9009.
Vrouw kijkt naar telefoon

Komt u er niet uit?

Neem dan contact met ons op. U kunt ons bereiken via telefoon of e-mail. We helpen u graag.